Musicant poemes: Soc un cavaller de ferro

A la classe de 1r varen fer una feinada per Sant Jordi. Us explica n'Irene, la seva tutora, com es van anar engrescant amb la festa:
"Tot va sorgir a partir de la celebració de la setmana del llibre a l'escola...
Vaig explicar que per Sant Jordi hi ha la tradició de regalar una rosa i un llibre i que enguany podríem regalar una rosa als pares però una rosa que fos especial, una rosa que durés més que les roses de veres!
Llavors tot d'una va sorgir la idea: la podríem fer nosaltres!!! I com? vaig demanar jo. I entre tots vam pensar que la podíem fer emprant la tècnica del collage...
Llegírem, també de Sant Jordi, dracs, prínceps i princeses d'un llibre que ens deixà na Joana Maria, la tutora de 5 anys. Als infants els van agradar molt i pens que va ser na Seedina que va proposar d'afegir-los a la rosa, al darrere. Després n'hi hagué un que ens va agradar de manera especial: El cavaller enamorat. I el vam utilitzar per fer un poc de feina de llengua: varen veure que rimava i ens el vam aprendre."
Les roses feien tan de goig que els que passàvem per davant demanàvem com havien fet aquelles roses... eren precioses! A més, tenien poemes al darrere i sobretot n'hi havia un molt especial per als infants...

SOC UN CAVALLER DE FERRO,
DE FERRO COURE I LLAUTÓ
PERÒ TINC EL COR DE NATA,
DE NATA I MEL I COTÓ
I AVUI ET PORTO UNA ROSA,
UNA ROSA I UN PETÓ
MUAC!

Els poemes tenen música i si hi pensam una mica podem imaginar els sons que li queden bé... així, els infants, varen proposar diferents sons:
  • Sons de cavall potets
  • El triangle i el carilló per al ferro,
  • La flauta d'èmbol i la flauta de bec per a la nata i el cotó
  • Dos copets de darbuka que hi quedaven molt bé a la rosa
  • La granota per al petó
  • ... i el més divertit, el muac: són unes estisores... (clar, com no se m'havia acudit abans...)
Aquí teniu la gravació feta per en Paco del poema instrumentat:



Vos ha agradat?
Gràcies Paco :)

El proper dia, els vaig cantar una tonada i anàrem pensant en el ritme. Si juntam el ritme i la melodia amb la lletra: TENIM UNA CANÇÓ! La cantàrem una i altra vegada... ha quedat prou bé, aquesta vegada els he ajudat bastant, però a la propera segur que tendran moltes idees per fer una cançó seva...

I ens agrada tant posar instruments que li hem fet un petit acompanyament... quasi bé, només amb les notes fa i do! Així ens va quedar:



Presentació amb les roses fetes a artística, la partitura de la cançó que férem i una mescla de gravacions que hem fet de la cançó.

Vos ha agradat com queda? Per a la propera ja ho sabeu... teniu moltes idees !

Enhorabona nins i nines! Bona feina!

MÚSICA. CP ES PONT

6 comentaris:

Marc Morote de la classe de 4t ha dit...

Hola, Carol te vull dir que es molt xula pero se repeteix molt i sona molt fort a mi casi amb deixa sort pero es molt xula a mi hem, a agradat molt, una pregunta qui canta que es tota la classe i un nin o nine tot sols?

Marc Morote

Carol ha dit...

Hola Marc,
gràcies pel teu comentari...

Estic d'acord amb tu! Es pot millorar molt.
El que passa és que els infants de 1r tenien ganes de veure-ho tot i fins ara és com m'ha sortit (el so és prou dolent... sorry).


A més trob que han fet tanta feina, que el que compta no és el resultat sinó que poguem veure tot allò que han entès, que és molt!
Estic mooolt contenta de la feina que han fet.

M'encantaria tenir temps per a que instrumenteu algun poema abans d'acabar el curs. Així entendràs el valor que té i lo màgic i divertit que és! Sino... un altre any!

:)

Anònim ha dit...

A mi m'ha encantat!!! Heu fet una feina excel.lent i estic d'acord amb na Carol, el que compta és tot el que han après mentre estaven fent la feina. ENOHORABONA!!!


IRENE

CEIP Es Pont ha dit...

Ara sona una miqueta millor...
:)

Joana Melià ha dit...

Quina feina més guapa heu fet!! A mi m'encanta! Al vídeo sortiu molt bé i estau ben concentrats perquè el poema va ràpid i no us podieu despistar gens. Enhorabona!!!

Carol ha dit...

Gràcies Joana
:)